Blog

Pracownicy różnych sektorów mierzą się na co dzień z różnymi zadaniami. Są one w pewnym zakresie powtarzalne w danej branży, przez co pracownik posiadający doświadczenie nie będzie już zaskoczony kiedy po zmienieniu miejsca pracy zostaną mu przedstawione obowiązki, ponieważ z większością będzie już zaznajomiony.

Personel sprzątający

Zakres obowiązków sprzątaczki, to praca głównie fizyczna wiążąca się utrzymywaniem czystości zakładu produkcyjnego bądź przestrzeni biurowej czy też placówki publicznej. Pracownikom sprzątającym jest powierzany dany obiekt, o którego stan mają dbać z użyciem zapewnianych przez pracodawcę środków czystości, a także ochrony osobistej, którą w tym zawodzie również trzeba stosować.

Osoby podejmujące pracę jako personel sprzątający mogą się liczyć również ze szkoleniami dotyczącymi takich zagadnień jako bezpieczeństwo i higiena pracy czy zasady przeciwpożarowe. Są to podstawowe zagadnienia, z którymi pracownicy mają styczność w większości sektorów.

Zakres obowiązków sprzątaczki

Zakres obowiązków sprzątaczki, to wszelkiego rodzaju mycie powierzchni. Można tutaj wymienić podłogi, blaty kuchenne, parapety, meble z zewnątrz jak i wewnątrz, schody. Do wyczyszczenia sprzątaczkę może również czekać różnego rodzaju sprzęt np. kuchenny, jeśli na powierzchni zakładu znajduje się kuchnia pracownicza jednym z zadań może być dbanie o czystość kuchenki.

Do kolejnych czynności wykonywanych przez sprzątaczkę mogą należeć zamiatanie, odkurzanie a także dezynfekcja podłóg czy też wykładzin. Mycie szkła, to również jedna z prac personelu sprzątającego, który oprócz gablot biurowych czy szkła kuchennego może oczekiwać mycia okien, które najprawdopodobniej będzie się wiązało z pracą na wysokości, z użyciem drabiny.

O czym jeszcze warto wiedzieć?

Sprzątaczka, oprócz prac porządkowych może też doglądać stan środków higieniczno- sanitarnych, które w razie potrzeby należy uzupełniać, jako przykład można tutaj wymienić np. uzupełnianie dozowników z mydłem, tam gdzie to konieczne. Co więcej, wyrzucanie śmieci, to również jedno z zadań sprzątaczki.

Kolejnym punktem, o którym warto pamiętać jest możliwość pojawienia się dodatkowych zleceń ze strony przełożonego, kiedy zajdzie taka potrzeba. Jeśli na terenie zakładu odbywa się remont sprzątaczce mogą zostać zlecone dodatkowe zadania związane z porządkowaniem miejsca na którym została wykonana przebudowa bądź modernizacja. Praca personelu sprzątającego może więc wymagać nie tyko sprawności fizycznej, ale też pewnego stopnia elastyczności.

Leave a Comment

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *