Kalendarze reklamowe to świetny pomysł na upominek dla klientów. Miły gest, a jednocześnie produkt, który może być praktyczny. Nie ma przecież sensu produkować kolejnych breloczków czy długopisów, o których klient błyskawicznie zapomni. Kalendarz może być świetnym gadżetem, sposobem na zacieśnienie relacji na linii firma-klient. Wahasz się jednak, jaki rodzaj kalendarzy wybrać? Podpowiadamy!
Kalendarze firmowe – rodzaje
Kalendarze reklamowe mogą być naprawdę bardzo różne. Wiele firm i drukarni zajmuje się ich produkcją i oferują mnóstwo naprawdę ciekawych rozwiązań. Najbardziej klasyczne są kalendarze książkowe. Na uwagę zasługują także naścienne – zarówno plakatowe, jak i trójdzielne. Kalendarze firmowe na biurko to także dobre rozwiązanie, zarówno w formie bloczku z miesiącami, na którym można robić notatki, jak i piramidki z kartkami do przewracania.
Kalendarze książkowe – dla kogo?
Kalendarze książkowe są najbardziej klasyczne i są często używane przez klientów. Oczywiście nie powinny być szczególnie reklamowe, co oznacza, że na okładce nie powinno być bardzo dużego logo reklamowego, raczej małe, dyskretne i delikatne. Kalendarze książkowe oprawione w skórę lub materiał wysokiej jakości są bardzo atrakcyjne. Pasują do wszystkich branż, a szczególnie do kancelarii, instytucji i firm związanych z edukacją czy szkoleniami. Świetnie sprawdzają się także w nawiązywaniu relacji biznesowych w przemyśle.
Kalendarze naścienne do firmy
Kalendarze firmowe do powieszenia na ścianę to dobre rozwiązanie dla bardzo wielu branż. Można je podzielić na dwa rodzaje: plakatowe, czyli z osobną stroną dla każdego miesiąca i trójdzielne, z wyrywanymi stronami miesięcy. W oby przypadkach warto zadbać o wysokiej jakości zdjęcia i grafiki i dobrze przemyśleć ich treść. Zdjęcia związane z branżą, w której działasz to dobry pomysł, ale niekoniecznie tak musi być. Możesz postawić na neutralne: widoki, słodkie pieski czy martwą naturę, a logo firmy dodać tylko dyskretnie gdzieś na górze.
Kalendarze firmowe na biurko
Kalendarze firmowe do postawienia na biurku to także świetny pomysł na gadżet dla klientów. One także dzielą się na dwa rodzaje – kalendarze piramidki i biuwary – kalendarze z wyrywanymi kartkami do zapisywania. Oba mogą być bardzo praktyczne, więc mogą się naprawdę spodobać klientom.