Każdy kto uczestniczył w wydarzeniu publicznym typu konferencja, wykład, panel dyskusyjny, etc. widział zapewne, że jednym z najczęściej widocznych na tego typu imprezach gadżetów są teczki konferencyjne. Proste z pozoru przedmioty, które nie dość, że są bardzo praktyczne, to jeszcze pozwalają na przemycanie treści marketingowych Wszystko dzięki swojemu kształtowi i właściwościom wizualnym, które idealnie nadają się do tego typu zadań.
Producenci dla klientów
Każdy producent teczek konferencyjnych wie, że jest uzależniony od zleceń klientów. Stąd też oferując teczki konferencyjne producent stara się tak skonstruować swoją ofertę, aby trafić w nawet najbardziej wyszukane gusta. A te potrafią być rozmaite i zależne chociażby od branży, w jakiej działa dany podmiot zwracający się z zamówieniem.
Generalną zasadą, jaką każdy producent teczek konferencyjnych powinien stosować, jest zaoferowanie jak najszerszego asortymentu, pozwalającego na wybór interesującego modelu spośród co najmniej kilkudziesięciu produktów. Do tego w ofercie powinna znaleźć się możliwość nadania teczce indywidualnych cech. Mowa oczywiście o cechach wizualnych, rozumianych jako utrwalenie na powierzchni teczki treści pożądanej przez klienta.
Własne logo na kilka sposobów
Teczki konferencyjne producent może wyposażyć w indywidualna treść, i to na kilka sposobów. Efekt końcowy każdego z nich będzie podobny, jednakże jak zwykle diabeł będzie tutaj tkwił w szczegółach. Treścią umieszczaną na powierzchni teczki najczęściej jest logo danego podmiotu, czasem również z nazwą. W przypadku teczek okazjonalnych jest to z kolei data danego wydarzenia wraz z jego nazwą.
Techniki umieszczania treści na teczce to odrębny temat. Najpopularniejsze jest wykonywanie zwykłego nadruku, a wynika to przede wszystkim z jego ceny. Jest to technika analogiczna do technik, stosowanych np. na długopisach i innych gadżetach promocyjnych. Kolejnym sposobem jest wykonanie wytłoczenia w specjalnej prasie. Daje to efekt druku wypukłego, widocznego pod kątem i wyczuwalnego pod palcami.
Z kolei ostatnia technika to graweracja, znana chociażby z salonów jubilerskich. Efektem wykonania grawera jest również wypukły nadruk, dodatkowo wzmocniony zastosowaniem złotej, srebrnej lub jeszcze inne barwy o szlachetnym wyglądzie. Tak wykonana indywidualizacja nadaje dodatkowej rangi temu przedmiotowi, a firmie, której treść znalazła się na jej powierzchni dodaje powagi, elegancji i innych, wysokich skojarzeń.