Blog

Druk cyfrowy jest obecnie jedną z najczęściej stosowanych metod druku, przeznaczoną m.in. do produkcji małoformatowych materiałów reklamowych. Z pomocą tej technologii przygotować można wiele różnych mediów wykorzystywanych do promocji współczesnych firm.

Technologia cyfrowa

W druku cyfrowym wykorzystywane są specjalne maszyny, które pracują w laserowej technologii elektrofotograficznej. Nie posiadają matrycy, zamiast której dysponują naładowanym elektrostatycznie cylindrem z warstwą światłoczułą. Fotoreceptor ten ulega naświetleniu wiązką laserową i tworzy obraz utajony, nanoszony następnie na drukowany nośnik za pomocą tonera.

Druk cyfrowy może być stosowany zarówno na papier lub folię, jak i wiele innych nośników pozwalających na zespolenie termiczne. Maszyny pracujące w tej technologii są wielofunkcyjne i bardzo wydajne, dzięki czemu dają duża swobodę tworzenia obrazów w wysokiej rozdzielczości. Nadruki mogą być utrwalane na nośnikach o różnej gramaturze.

Zastosowanie w praktyce

Cyfrowa metoda drukowania znajduje zastosowanie w przypadku produkcji wielu wyrobów poligraficznych, m.in. użytkowych, reklamowych i okolicznościowych. Technologię tę poleca się zwłaszcza dla produktów o stosunkowo niedużych rozmiarach, przygotowywanych w niskim nakładzie.

Metoda cyfrowego druku z powodzeniem nadaje się do stworzenia przydatnych materiałów na konferencje branżowe, m.in. ulotek, broszur informacyjnych, wizytówek, plakatów, katalogów ofertowych oraz wielu innych produktów wykorzystywanych w marketingu.

Zalety tej metody

Do zalet druku cyfrowego należy jego szybkość, ponieważ nie wymaga specjalnych przygotowań i przebiega bardzo łatwo. Kolorowe i czarno-białe wydruki nie potrzebują czasu na wyschnięcie, dlatego mogą być od razu poddane obróbce introligatorskiej. Zamówienia niskonakładowe realizowane mogą być niemal od ręki, natomiast większe w ciągu kilku godzin.

Technologia ta generuje niskie koszty, a jednocześnie zapewnia wysoką jakość wydruku. Nie bez znaczenia pozostaje możliwość personalizacji poszczególnych materiałów, czyli umieszczania na nich indywidualnych informacji. Takie rozwiązanie ma szczególne znaczenie np. w przypadku drukowania numerów seryjnych na etykietach.

Artykuł powstał w oparciu o materiały znalezione na Eticod.pl.

Leave a Comment

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *