Blog

Marketing internetowy to w zasadzie inaczej po prostu reklama w sieci. Jak prezentują się jej wady i zalety? Co przeważa? Czy warto się bawić w taki rodzaj marketingu?

Zalety marketingu internetowego

Na początek warto zacząć od zalet, jakie posiada marketing online. Co takiego szczególnego go wyróżnia? Otóż przede wszystkim trzeba tu powiedzieć, ze taki marketing internetowy jest naprawdę całkiem tanią sprawą. Jak to?

Warto sprawdzić, co w zasadzie składa się na ten rodzaj reklamy. Otóż już za samą formę reklamy można czasem uznać stronę internetową. Jej koszt nie jest dzisiaj bardzo duży. Do tego co prawda dochodzi pozycjonowanie, jednak to też nie kosztuje strasznie dużo. Oprócz tego, na marketing online składa się także reklama na mediach społecznościowych, prowadzenie vlogów, blogów, reklama w Google, marketing szeptany i wiele innych . Niemniej ciągle to wszystko jest znacznie tańsze niż zwykły marketing np. w telewizji

Niska cena to jednak nie koniec zalet takiego marketingu. Warto tutaj bowiem podkreślić, że ten rodzaj marketingu naprawdę umożliwia nam absolutnie bardzo szybkie dostanie się praktycznie do każdego potencjalnego klienta, w tym oczywiście do młodego pokolenia, do którego w zasadzie najczęściej kierowane są różne oferty.

Co jeszcze należy dodać, to fakt, że marketing online również doskonale sprawdza się pod kątem tego, że tutaj na bieżąco można monitorować reklamę oraz jej skutki i efekty.

Wady reklamy internetowej

Czy jednak taka reklama w internecie ma jakiekolwiek swoje wady? Oczywiście, że tak, choć jest ich naprawdę mało. W zasadzie konkretniej to są nawet tylko dwie.

Po pierwsze zatem, co jest dość oczywiste, taka reklama nie będzie miała żadnych szans, aby dotrzeć do osób, które nie posiadają internetu albo też nie siedzą za często w internecie. Chcąc trafić z taką reklamą do osób starszych często musimy się odwołać do ich dzieci i wnuczków np. żeby kupili dany syrop babci.

Po drugie zaś, taka reklama wymaga nieustannego czuwania nad nią. Co chwila trzeba sprawdzać, jakie są efekty, co można więcej zrobić, co jakiś czas trzeba także przeprowadzać pozycjonowanie od nowa. Jeśli zaś kręcimy vlog albo prowadzimy bloga firmowego, to naprawdę trzeba regularnie bardzo o to dbać.

Słowem, jest dość sporo pracy, jednak ta praca naprawdę się bardzo opłaca.

Leave a Comment

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *