Reklama internetowa to nic innego jak dana strategia marketingowa, która ma na celu pozyskanie odpowiedniego ruchu na konkretnej stronie internetowej. Poprzez stosowanie konkretnych narzędzi tego typu reklamy powoduje się, że informacje marketingowe wyświetlają się docelowym klientom. Teraz reklama internetowa rodzaje swoje ma przeróżne, kiedyś były to tylko proste banery graficzne.
Rodzaje i formy reklamy internetowej
Reklama w internecie po raz pierwszy pojawiła się w latach 90. dwudziestego wieku. Poprzez wszystkie lata rodzaj tej reklamy bardzo ewoluował. Dzisiaj popularna jest reklama w wyszukiwarce Google. W tym wypadku mamy reklamę płatną i bezpłatną. Reklama płatna polega na tym, że zawsze reklamodawca płaci albo za kliknięcie, albo za efekty całej kampanii, albo też za ilość odsłon danej i konkretnej reklamy. Natomiast bezpłatna forma takiej reklamy to pozycjonowanie strony internetowej.Najnowszą formą reklamy internetowej jest reklama produktowa. Polega ona na tym, że promowane towary wyświetlają się w górnym rogu wyszukiwarki w formie porównywarki cenowej. Reklama w internecie to także umieszczanie konkretnych bannerów, oraz rozsyłanie przeróżnych spamów do danej liczby internautów.Bardzo popularna jest też reklama w formie artykułów sponsorowanych, poprzez prowadzenie bloga firmowego lub też reklama umieszczana w serwisach społecznościowych.
Elementy reklamy
Każdy rodzaj reklamy ma te same elementy reklamy. Obok ciekawej formy zachęcania, rozwiązywania konkretnego problemu, wezwania do działania, jest chwytliwe hasło reklamowe, dane firmy lub opis produktu, logo marki oraz wszelkie informacje kontaktowe.
Jednak każda reklama musi być też odpowiednio podparta danymi formami marketingu.
Jakie są formy marketingu i czym on jest?
Wszystkie firmy, które się reklamują, mają na celu jedno – zwiększenie swoich dochodów poprzez zyskanie jak największej liczby klientów. Jest to możliwe poprzez odpowiedni rodzaj reklamy oraz poprzez konkretne działania marketingowe. Marketing to prowadzenie działań, zmierzających do zwiększenia sprzedaży. Podstawowe formy marketingu to marketing internetowy, personalny, sensoryczny, sportowy, szeptany czy mobilny. Od konkretnego marketingu zależna jest dana reklama internetowa rodzaje jej pozwalają na osiągnięcie danego sukcesu.