Dla producentów różnego rodzaju towarów konfekcjonowanie produktów ma niezwykle ważne znaczenie. Ma bowiem bezpośredni wpływ na wzrost sprzedaży. Warto zatem wiedzieć czym dokładnie jest konfekcjonowanie i na czym ten proces polega.
Proces konfekcjonowania towarów
Mówiąc bardzo ogólnie konfekcjonowanie towaru polega na jego pakowaniu lub przepakowaniu. Innymi słowy, można powiedzieć, że jest to przygotowanie towaru do sprzedaży. Mowa tu między innymi o przygotowaniu odpowiednich opakowań. Muszą być one atrakcyjne wizualnie tak, aby przyciągały uwagę klientów. Konfekcjonowanie, jak już wspomniano, ma zatem wspierać sprzedaż produktów. W związku z tym producenci przykuwają ogromną wagę do konfekcji produktów. Proces ten zwykle zlecany jest specjalistycznym firmom.
Na czym polega konfekcjonowanie towaru?
Na konfekcjonowanie produktów składa się wiele różnych czynności. Ostatecznym celem jest przygotowanie produktu w taki sposób, aby mógł on trafić na sklepowe półki i być oferowany w sprzedaży klientom. Konfekcja towaru może być przygotowywana w dwojaki sposób. Część prac wykonuje się ręcznie, natomiast część z wykorzystaniem specjalistycznych maszyn. Wśród czynności, które zalicza się na proces konfekcjonowania wymienić można etykietowanie produktów (polega na umieszczeniu na produkcie etykiety zawierającej dodatkowe informacje do produkcie), nanoszenie dodatkowych oznaczeń (przykładem mogą być kody kreskowe), dołączanie produktów gratisowych (polega na dołączeniu do podstawowego produktu, produktu gratisowego) oraz tworzenie tzw. zgrzewek (dotyczy to w szczególności butelek z wodą i napojami).
Trzeba jednak wiedzieć, że konfekcja towaru dotyczy tylko i wyłącznie cech informacyjnych produktu, czyli jego opakowania. Nie ma żadnego wpływu na cechy fizyczne produktu. Konfekcjonowanie w żaden sposób nie zmienia samego produktu. Innymi słowy, na sklepowe półki zawsze trafi dokładnie taki sam produkt jaki został stworzony przez producenta.
Kto konfekcjonuje towary?
Konfekcjonowanie produktów zajmują się wyspecjalizowane w tym firmy. Na rynku funkcjonuje wiele takich firm. Dla producentów zlecenie tego procesu na zewnątrz to duże oszczędności finansowe. Konfekcjonowanie wymaga bowiem posiadania odpowiedniego zaplecza i specjalistycznych maszyn. Poza tym wyspecjalizowane firmy posiadają już wypracowane metody realizacji tego procesu.