Blog

Wysoka pozycja strony w hierarchii wyników wyszukiwania służy każdemu biznesowi, a wiele firm, a także blogerów zarabiających na swoich stronach zamawia usługi pozycjonowania. Poza tymi usługami istnieją jednak proste sposoby na samodzielne doprowadzenie do awansu strony dzięki dobrze zaprojektowanym tekstom i meta description

Sztuka lawirowania pomiędzy SEO a internautami

Jeżeli strona ma być dobrze widoczna w wyszukiwarce, teksty na niej muszą być skonstruowane tak, by uzyskały one przychylność algorytmów Google. To jednak nie zawsze idzie w parze z ich atrakcyjnością dla internautów.

Napisanie tekstu SEO, który będzie naturalny w odbiorze i atrakcyjny dla grupy docelowej, a jednocześnie zoptymalizowany pod SEO nie jest łatwe, chociaż wiele zależy tu od słów kluczowych. Odpowiedni ich dobór ważny jest nie tylko przed tworzeniem samych tekstów, ale także właśnie dl stworzenia meta description.

Meta description, czyli meta opis – proste, lecz skuteczne narzędzie

Meta opis jest tekstem, który internauci mogą zobaczyć jedynie na stronie wyników wyszukiwania, a nie znajdą go w samej jej treści. Jego funkcja i konstrukcja są dosyć proste, jednak nie należy z tego powodu bagatelizować tego elementu.

Meta opis pełni przede wszystkim funkcję informacyjną, gdyż na jego podstawie internauci wiedzą, co znajdą na danej stronie i na podstawie tych informacji podejmują oni decyzję, czy w ogóle na nią wejść. Zawarte muszą być w nim najważniejsze dla strony słowa kluczowe, co sprawi, że będzie on także przychylnie traktowany przez mechanizmy indeksujące Google.

Opis meta – zasady konstrukcji

Opis meta nie powinien być dłuższy niż 156 znaków, dlatego należy dokładnie przemyśleć, na które słowa kluczowe ma być położony nacisk. Nie może on być jednak zwykłą wyliczanką słów kluczowych, ale musi stanowić także zachętę do odwiedzenia strony, co osiąga się poprzez umieszczenie w nim call to action, czyli zachęty do działania.

Można więc powiedzieć, że opis meta jest niosącym użyteczne co do zawartości strony informacje, będąc jednocześnie wzbogaconym o element zachęty czy też perswazji.

Meta opisy można z łatwością edytować, co warto robić, aby przetestować, które z nich się sprawdzają. Powinno się to także robić, kiedy treść strony znacząco się zmieni. W tym celu można wykorzystać narzędzia do edycji tekstu, a także te wbudowane w każdy system zarządzania treścią, czyli CMS.

Połączenie dobrych tekstów przyjaznych SEO i dobrze przemyślanego meta opisu z pewnością pomoże w awansie strony w wyszukiwarce.

Leave a Comment

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *