Rosnąca ilość firm na rynku powoduje, iż poszukują one najciekawszych i jednocześnie niezwykle skutecznych sposobów reklamowania swoich usług czy produktów. Prowadzenie kampanii reklamowych zlecają w wielu sytuacjach profesjonalistom, którzy bardzo często jako niezwykle istotny element kampanii reklamowej traktują różnego rodzaju gadżety reklamowe.
Kalendarz – gadżet dla każdego
Jednymi z produktów, które coraz częściej są postrzegane jako ciekawy i jednocześnie skuteczny gadżet reklamowy są różnego rodzaju kalendarze. Mogą mieć różne formy, jak na przykład kalendarze książkowe, kieszonkowe czy w formie plakatów wieszanych na ścianie. Firmy zlecają ich wykonanie, a następnie są one rozdawane klientom. Bardzo wiele agencji reklamowych kładzie duży nacisk na to, aby tego typu gadżety były rozdawane stałym klientom, którzy od lat korzystają z usług danej firmy lub też kupują jej produkty. Jest to bardzo miły gest, pokazuje bowiem iż firma o nich pamięta i są dla niej tak samo ważni jak nowi klienci.
Jaki powinien być kalendarz reklamowy
Jeżeli chodzi o kalendarze książkowe, które mają spełniać rolę gadżetów reklamowych, nie można zapominać o kilku podstawowych elementach. Przede wszystkim powinny one jednoznacznie wskazywać na firmę, która je rozdaje, mogą to być kalendarze z logo danej firmy czy też z jej danymi oraz zdjęciami jej produktów czy usług. Dobrze, jeżeli firma zdecyduje się zamówić kilka różnych wzorów, dzięki czemu można je dopasować do konkretnych klientów. Ze względu na coraz większą popularność tych produktów jako gadżetu reklamowego producent kalendarzy bardzo często daje klientom możliwość ich zamówienia właśnie w takiej formie. Wówczas są one wykonywane według projektu klienta jak również personalizowane zgodnie z jego życzeniem. Dla zamawiających klientów opłaca się wówczas zamówić nieco więcej, ponieważ im większe zamówienie, tym zazwyczaj niższa cena za wykonanie jednej sztuki i tym samym niższe koszty całej kampanii reklamowej. Często producent kalendarzy współpracuje z agencjami reklamowymi, dzięki czemu ich klienci zlecając przygotowanie kampanii mogą mieć pewność, że będą one wyprodukowane po bardzo atrakcyjnej cenie jak również na czas. Produkcję kalendarzy należy rozpocząć bowiem nieco wcześniej, ponieważ już w grudniu powinny być one rozdawane klientom w formie gadżetu. Poza tym jeżeli mają to być kalendarze z logo, jest projekt powinien być dostarczony w odpowiedniej formie do producenta.