Dynamiczny rozwój rynku towarów pierwszej potrzeby (choć nie tylko) sprawił, że zapotrzebowanie na usługi pakowania, komplementacji czy znakowania wyrobów wzrosło wprost proporcjonalnie. Na rynku działa obecnie bardzo wiele firm, które oferują tego typu usługi, dzięki czemu znacząca część produkowanych towarów trafia do końcowego odbiorcy w bezpiecznym i nienaruszonym opakowaniu.
Oferta w zakresie usług logistyczno-magazynowych
W zależności od rodzaju sprzedawanego towaru różne są dodatkowe usługi w obszarze logistyki i magazynowania. Do tych najbardziej pożądanych zaliczyć możemy Pakowanie towarów, ich kompletację, odpowiednie oznakowanie paczki (najczęściej za pomocą specjalnej dedykowanej etykiety) czy tworzenie zestawów (w przypadku produktów złożonych z kilku czy kilkunastu elementów).
Za opakowania zazwyczaj są odpowiedzialne firmy świadczące usługi pakowania. Nierzadko jednak zdarza się, że towary pakowane są w oryginalne i ologowane opakowania dostarczone przez producenta.
Zalety korzystania z usług firm pakujących
Zlecanie odpowiedniego spakowania sprzedawanych produktów to przede wszystkim gwarancja dostawy w nienaruszonym stanie, co wiąże się z niskim odsetkiem reklamacji i wysoką oceną wśród kupujących. Obecnie kupujący planujący zakupić konkretną rzecz w Internecie bardzo często zwracają uwagę na ocenę sprzedawcy (liczbę skarg, niezgodności czy reklamacji).
Ale zlecenie zadań związanych z pakowaniem firmie zewnętrznej to również masa innych korzyści, wśród których warto zwrócić uwagę na: oszczędność kosztów i czasu (szybkie i sprawne pakowanie) oraz dostęp do szerokiej oferty samych opakowań, które dobierane są indywidualnie do specyfiki produktów i rodzaju zamówienia.
Oferta opakowań
Branża e-commerce jest obecnie najszybciej rozwijającą się gałęzią sprzedaży. Przez Internet sprzedawane są różnorodne produkty: od żywności, przez rośliny aż po towary wrażliwe na temperaturę (leki, kosmetyki).
Profesjonalne firmy, które świadczą usługi pakowania i komplementacji oferują swoim klientom pełen wachlarz opakowań: opakowania kartonowe, folie bąbelkowe, różnej wielkości koperty, opakowania z pleksi i wiele innych. Często zleceniodawcy życzą sobie, aby towary były zapakowane w ich własne i dedykowane opakowania.