Jak znaleźć swoje miejsce na scenie handlu sieciowego?

Jak znaleźć swoje miejsce na scenie handlu sieciowego?

Reklama dźwiga handel na wyżyny sukcesu. Choć użyte wczesnej słowo nie zmieniło substancji znaczeniowej, to jednak sam proces reklamowy i narzędzia do urzeczywistnienia kampanii rozwinęły się znacznie. Wszystko za sprawą internetu. Od lat znaczącym graczem na wielu sieciowych scenach jest koncern Google…

1. Google merchant center — kolejny prezent dla handlu

I oto jeszcze jedno narzędzie do zastosowania w walce o zainteresowanie użytkowników sieci oferowane przez amerykańską korporację. Google merchant center to usługa wspomagająca kampanie reklamowe prowadzone za pomocą największej wyszukiwarki. Google merchant dedykowano wszystkim przedsiębiorcom trudniącym się handlem. Wizualna reklama trafia najcelniej do użytkowników browsera poprzez wszędobylski trade center, który serwuje treści w postaci fotografii opatrzonych informacjami uzupełniającymi.

2. Warunki konieczne

Realia do spełnienia, by merchant center zadziałał, są powtarzalne w porównaniu do innych usług. Jednym z punktów jest posiadanie konta w zasobach Google. Jest to wygodne rozwiązanie, ponieważ jedno konto może obsługiwać wiele mediów.

Następnym wymaganiem jest integracja z usługą AdWords. Popularnym panelem do obsługi reklamy kontekstowej wykorzystującej w prezentacji ogłoszeń słowa kluczowe.

3. Dla kogo stworzono merchant center?

Google merchant center inaczej zwany Google Zakupy zaprojektowano, by właściciele sklepów internetowych mogli w pełni wykorzystać możliwości promocji w sieci. Dzięki intuicyjnemu API od Google dodawanie produktów do panelu zakupowego trwa niedługi, jest nieskomplikowane i co najważniejsze należy do grupy działań home made.

4. Optymalizacja kampanii

Google merchant przeznaczony jest dla wszystkich, bez wyjątków, sklepów internetowych. Nie mają znaczenia różnice w wielkości jednostek handlowych. Różnią się jedynie doborem prezentowanej oferty.

Koszyk w merchant center od małego sklepu internetowego może zawierać pełen zestaw asortymentowy, gdyż każda z pozycji dźwiga na sobie ciężar obrotów handlowych w podobnym stopniu.

Duże sklepy powinny dokonać selekcji i wytypować tak zwane „dojne krowy”. Powinna powstać także lista rezerwowa towarów objętych próbą i rotujących w odsłonach kampanii reklamowej.

Chcąc wykorzystać w pełni potencjał Google business center, trzeba wcześniej przygotować wnikliwą analizę przyszłej kampanii.

Comments are closed.