Jasne jest, że wysokie pozycje w wynikach wyszukiwania wpływają na wzrost ruchu na stronie. Ale nawet będąc wysoko w wynikach wyszukiwania, liczyć trzeba się z konkurencją, której linki są nad czy pod naszym linkiem. Jak zatem zwiększyć prawdopodobieństwo, że to właśnie nasz link zostanie kliknięty przez użytkownika?
Czym jest meta description?
Meta description to krótki opis strony internetowej, który znajduje się w kodzie HTML. Nie jest on widoczny dla użytkownika na stronie. Opis ten widoczny jest jednak w wynikach wyszukiwania. Wyświetlany jest pod tytułem strony. Meta opis nie ma wpływu na pozycjonowanie strony. Jednak w związku z tym, iż jest on widoczny w wynikach wyszukiwania, pełni rolę marketingową. Przyciąga bowiem uwagę użytkownika i zachęca do kliknięcia w link. Tak meta opis przyczynia się do wzrostu odwiedzin strony z organicznych wyników wyszukiwania.
Jak stworzyć skuteczny meta opis?
Tworząc meta description pamiętać trzeba o ograniczonej ilości znaków. Opis nie może być dłuższy nić 155 znaków. Dłuższy tekst będzie przez wyszukiwarkę ucinany podczas wyświetlania wyników wyszukiwania. Ważne jest także, aby tworząc opis umieszczać w jego treści frazy kluczowe. Jeśli użytkownik wpisze w pole wyszukiwania określoną frazę kluczową, a fraza ta znajduje się w opisie, to zostanie pogrubiona po wyświetleniu opisu w wynikach wyszukiwania. Dzięki temu jest większa szansa na to, że użytkownik zauważy link i w niego kliknie. Dobrym rozwiązaniem jest także umieszczanie w opisie zachęty do działania (tzw. call to action). Mogą być to sformułowania typu „zobaczyć” czy „sprawdź”. To również zwiększa skuteczność meta opisów.
Błędy popełniane przy tworzeniu meta opisów
Niestety zdarza się, że właściciele stron internetowych popełniają częste błędy przy tworzeniu meta description. Jednym z takich błędów jest powtarzalność opisów. Oznacza to, że różne podstrony w ramach serwisu posiadają dokładnie takie same opisy. Tymczasem każda podstrona powinna posiadać własny, unikalny opis. Drugim błędem jest tworzenie opisów, które nie odzwierciedlają tego co znajduje się na stronie. W efekcie użytkownik po wejściu na stronę szybko ją opuszcza. Nie znalazł bowiem na niej informacji, których oczekiwał.