Blog

Sprzedaż jakiejkolwiek usługi w sieci nie jest dziś możliwa bez prowadzenia określonych działań mających na celu reklamę i promocję. Należą do nich także kampanie PPC, na które zdecydowała się już znaczna część firm. Co warto wiedzieć o takiej usłudze?

Na czym polega kampania PPC?

PPC (czyli Pay Per Click) to wyświetlanie reklamy w sieci. Najważniejszą cechą tej usługi jest sposób opłacania – ponoszony koszt nie wynika bowiem z ukazania się treści, ale z „kliknięcia” w nią przez klienta. Dopiero w takiej sytuacji reklamodawca musi uiścić określoną kwotę. Kliknięcie w baner czy link sponsorowany powoduje oczywiście przekierowanie użytkownika na witrynę promowanej firmy lub marki.

Czemu sprzyja PPC kampania? Przede wszystkim pozwala ona znaleźć nowych klientów, zwiększać zasięgi i obroty. Reklamowana w ten sposób strona www staje się znacznie widoczniejsza dla internautów. Dzięki temu kampanie PPC przyczyniają się do budowania wizerunku i świadomości danej marki.

Jakie formy reklamy PPC można zastosować?

Najbardziej znany system, w ramach którego prowadzona może być PPC kampania, to Google Ads. Nie ma chyba internauty, który nie spotkałby się z wyświetleniem reklam w popularnej wyszukiwarce. Reklamy PPC ukazują się jednak nie tylko w wynikach Google, ale często również na portalach, które udostępniają przestrzeń do tego celu.

Jak wygląda tego typu reklama? Poza widocznymi linkami sponsorowanymi, często są to klasyczne banery. Kampanie PPC umożliwiają wprowadzenie rozmaitych form – od treści tekstowych, po zdjęcia, animacje, grafiki czy pliki wideo. Wybór zależy m.in. od tego, do kogo trafić ma reklama oraz co jest jej przedmiotem. Nie bez znaczenia jest też budżet, jaki posiada się na ten cel.

Ile kosztuje kampania PPC?

Trudno określić całkowity koszt reklam PPC. Reklamodawca płaci przecież za kliknięcie użytkownika w baner czy link. Na pewno kampanie PPC pozwalają prowadzić działania marketingowe za naprawdę niewielkie w stosunku do efektów pieniądze. Zdarza się, że za pojedynczą reklamę trzeba zapłacić niekiedy tylko kilka groszy. W innych wypadkach koszt ten wynosi znacznie więcej – nawet kilka lub kilkanaście złotych.

Duży wpływ mają na to wybrane słowa kluczowe. W przypadku dużej konkurencji na wybraną frazę, wydatek rośnie. W takiej sytuacji wiele firm stara się o jak najlepszą widoczność w sieci, zatem nietrudno domyśleć się, że wzrasta również stawka za przestrzeń reklamową. Najlepiej zatem kampanie PPC zlecić profesjonalnej agencji.

Leave a Comment

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *