Obecnie cały świat przenosi się do internetu. Obecnie ciężko znaleźć dom, w którym nie ma komputera lub telefonu z dostępem do internetu, który stał się najszybszym sposobem przekazywania danych, informacji, treści rozrywkowych i wielu innych. Często te „nieinternetowe” marki, firmy, branże decydują się na kampanie w internecie? Dlaczego? Bo jedynie najstarsze pokolenie obecnie tam nie przesiaduje.
Kampania social media – kampania w mediach społecznościowych
Musimy być świadomi tego, że kampania w social mediach to przedsięwzięcie na ogromną skalę, do którego wypada solidnie się przygotować. Na początku trzeba między innymi wybadać grunt, zastanowić się do kogo ma być to skierowane, kto będzie odbiorcą, kto będzie faktycznie zainteresowany, jak przyciągnąć jego uwagę, jak się zareklamować, jak podbić zasięgi i jak otrzymać pozytywny feedback.
Jaki rodzaj kampanii możemy umieścić w internecie?
Kampania social media może mieć dowolny temat. To ogromny plus sieci – każdy bez problemu znajdzie tu swoją (wielką lub małą) publiczność i punkt odbioru. Każda dziedzina jest tu mile widziana i często doceniana. Kampania w mediach społecznościowych najczęściej opiera się na reklamie. Firmy kręcą piękne ujęcia, teledyski, robią profesjonalne zdjęcia, zatrudniają gwiazdy i influencerów do zleceń. Mechanizm w tych sytuacjach jest dość prosty: jeśli przyciągniemy do siebie gwiazdę to prawdopodobnie przyciągniemy też za nią jej widzów, fanów. Oczywiście nigdy nie wiemy, czy jest to gra warta świeczki. Takiej gwieździe musimy słono zapłacić za udział w kampanii reklamowej.
Kampania w social mediach nie zawsze musi być reklamowa. Wiele organizacji stawia na kampanie, które mają uświadamiać ludzi, często młodzież – bo to ich w sieci jest najwięcej. Na platformach masowego przekazu bez problemu znajdziemy kampanie, które namawiają do regularnego badania się, oddawania niepotrzebnych rzeczy potrzebującym, skupieniu się na swoim zdrowiu, zachęcających do czytania i rozwijania swoich umiejętności, do pomagania chorym, potrzebującym.
Jednak nie zawsze jest tak kolorowo. W okolicach wyborów do internetu wchodzą kampanie polityczne, które w przeciwieństwie do tych telewizyjnych często promują nienawiść i przedstawiają fałszywe poglądy.