Blog

Współczesny marketing radykalnie różni się od tego, który agencje reklamowe stosowały chociażby dziesięć lat temu. Powszechność internetu wywróciła wszystkie sprawdzone strategie do góry nogami i sprawiła, że do klienta można dotrzeć w sposób szybszy i precyzyjny, często dopasowując ofertę bezpośrednio do jego przewidywanych wymagań. Marketing internetowy ma mnóstwo różnorakich i równie skutecznych form, ale jedną z najciekawszych jest tak zwany content marketing, czyli marketing treści.

Specyfika marketingu opartego na rzetelności

Marketing treści jest o tyle specyficznym zagadnieniem, że wymaga on zwykłej, ludzkiej cierpliwości. Nie przynosi on bowiem zysków, które da się jasno zmierzyć i przedstawić w tabelkach podczas firmowych podsumowań zysków i strat. Strategie content marketingowe są wykorzystywane do budowania długoterminowego wizerunku marki jako profesjonalnej, rzetelnej i znającej się na fachu związanym z branżą, w której operuje. Treści publikowane w ramach content marketingu nie muszą być dopasowywane do każdego odbiorcy, który się na nie natknie – mogą to być teksty specjalistyczne, które zrozumieją jedynie te osoby, które są naprawdę zainteresowane tematem. Chodzi o to, żeby w oczach potencjalnych klientów zbudować wrażenie, że firma jest naprawdę profesjonalna i zainteresowana rozwojem.

Marketing treści w praktyce

Strategie content marketingowe opierają się o kilka różnych form przekazu. Najpowszechniejszą z nich nadal jest forma tekstowa – mnóstwo profesjonalnych firm ma na stronie internetowej wydzieloną sekcję z blogiem, na którym publikują one rozmaite treści. Wśród publikowanych materiałów dominują te stricte poradnikowe i artykuły pisane z pozycji eksperta, to raczej nie jest miejsce na felietony i inną niezobowiązującą publicystykę. Czasy, w których żyjemy, sprawiają, że niektórzy właściciele firm są żywo zainteresowani marketingiem nieco mniej standardowym, toteż czasami firma może mieć nawet swój własny kanał na YouTube. Wideo jest obecnie zdecydowanie bardziej popularną formą przekazywania treści od suchego tekstu i warto jest to rozumieć, bo być może to w takich właśnie rozwiązaniach tkwi przyszłość całej branży marketingowej i im szybciej wszyscy to zrozumiemy, tym mniej strat poniesiemy podczas usilnych prób rozwijania marki.

Artykuł powstał we współpracy ze specjalistami z https://marketingdlaludzi.pl/category/content-marketing/

Leave a Comment

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *