Współcześnie trudno sobie wyobrazić życie bez firm transportowych, przewożących zarówno towary, jak i ludzi po całym świecie. Dlatego coraz więcej młodych przedsiębiorców decyduje się na założenie własnej działalności oferującej usługi transportowe. Jednak nie każdy dokładnie wie jak założyć legalną firmę przewozową.
Firma przewozowa – krótka charakterystyka
Firmy przewozowe oferują dwa rodzaje usług: przewóz towarów i przewóz osób. Obie odmiany tej działalności wymagają zarówno profesjonalnych kierowców, jak i równie dobrego sprzętu. Warto też wspomnieć o tym, że prowadzenie firmy transportowej wiąże się z dodatkowymi obowiązkami, takimi jak księgowość, uiszczanie opłat, wypłacanie wynagrodzeń, czy też zlecanie konserwacji pojazdów.Firma przewozowa może być drogą inwestycją, jednak przez popyt na tego typu usługi włożone w jej rozwój pieniądze szybko zwrócą się z wielokrotną nadwyżką.
Jak założyć firmę przewozową?
Pierwszym, najważniejszym krokiem jest wybór formy prawnej działalności gospodarczej. W zależności od tego jakie usługi się oferuje, ilu ma się partnerów biznesowych i pracowników i wielu innych czynników należy określić czy firma będzie działalnością jednoosobową, czy spółką cywilną, czy też innym rodzajem działalności. Następnie przedsiębiorca musi wybrać najkorzystniejszą dla siebie formę opodatkowania, która dla każdego wygląda inaczej. Gdy już to zrobi musi koniecznie określić szczegółowy rodzaj działalności, przykładowo opisując ją jako „transport lądowy pasażerski, miejski i podmiejski”.Ostatnim krokiem jest wybór biura rachunkowego, a później zarejestrowanie firmy w urzędzie lub na urzędowej stronie internetowej. Gdy wniosek zostanie pozytywnie rozpatrzony można oficjalnie rozpocząć działanie swojej firmy przewozowej.
Koszta założenia firmy transportowej
Należy wspomnieć o tym, że każda firma przewozowa wymaga dużych inwestycji przed otwarciem. Każdy dobrej jakości pojazd potrafi kosztować małą fortunę, a najlepiej jest mieć kilka środków transportu już na samym początku działalności. Oczywiście wiąże się to z wynajmem kilku pracowników, a także większymi kosztami eksploatacji pojazdów.Nie można też zapomnieć o tym, że nawet nowe busy lub autobusy mogą niespodziewanie się psuć, dlatego należy mieć odłożoną drobną kwotę na nieprzewidziane naprawy pojazdów. Z wydatkami wiąże się również skuteczna kampania reklamowa, która jest szczególnie konieczna dla firm przewozowych, którym trudniej jest zdobyć stałych klientów niż innym działalnościom gospodarczym.